Jak kupować na Allegro? - najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi
- Kiedy zostanie wysłana moja paczka z Allegro?
- Czy mogę ponownie zapłacić za zakupy, kiedy zamknąłem kartę banku, a płatność nie została dokończona?
- Czy mogę dodać coś do zamówienia po opłaceniu go?
- Czy mogę dopłacić do zamówienia na Allegro?
- Czy dostanę list przewozowy?
- Jak się z nami skontaktować na Allegro?
- Czy mogę otrzymać fakturę, robiąc zakupy na Allegro?
1. Kiedy zostanie wysłana moja paczka z Allegro?
Przewidywany czas dostawy (czyli konkretną datę lub zakres dni, w których możesz spodziewać się przesyłki) sprawdź na karcie produktu zaraz pod ceną. Wartości te są wyliczane na postawie już zrealizowanych zamówień Allegro z okresu ostatnich 30 dni.
Pamiętaj, że różne firmy spedycyjne deklarują różny czas dostawy.
Klikając → DOSTAWA, zobaczysz listę z przewidywanymi czasami dostawy zależnie od wyboru kuriera i punktu odbioru. Znajdziesz tam też deklarowany przez sprzedawcę czas wysyłki. Jest to maksymalny czas, jaki sprzedawca zadeklarował, potrzebny na nadanie Twojego zamówienia na Allegro.
Na czas dostawy składa się CZAS WYSYŁKI i CZAS PRZEWOZU:
CZAS WYSYŁKI to właśnie ten okres, który upłynie od momentu poprawnego przekazania zamówienia przez Allegro do sprzedawcy, do momentu wydania spakowanej już paczki w firmie przewozowej.
W praktyce jest to mocno zależne od aktualnej ilości złożonych zamówień na Allegro. Kiedy takie zamówienie jest już opłacone i przekazane do sprzedawcy OdiDodi to od razu "wędruje" na magazyn do spakowania. Bardzo często mija tylko kilka minut i już czeka na swoją dalszą drogę.
Nie oznacza to jednak, że tak się dzieje zawsze. Wszystkie towary muszą być gdzieś zmagazynowane. Skompletowanie części z nich trwa trochę dłużej. To właśnie z tego powodu CZAS WYSYŁKI ZAMÓWIENIA NA ALLEGRO może być deklarowany przez sprzedawcę nawet na kilka dni roboczych.
Warto zawsze sprawdzić zadeklarowany przez sprzedawcę czas wysyłki. Zapraszamy też do kontaktu z nami w sprawie zamówień, jeśli nie są Państwo pewni terminu dostawy. Najłatwiej zadzwonić na naszą infolinię: 662 266 029.
Oczywiście napisanie emaila też jest możliwe: sklep@odidodi.pl lub bezpośrednio z formularza Allegro - o czym poniżej.
CZAS PRZEWOZU to okres, jaki potrzebuje firma spedycyjna na dostarczenie Twojego zamówienia z Allegro. Tutaj znowu ilość zamówień jest tym najważniejszym czynnikiem, który decyduje o tym, kiedy przesyłka zamówiona na Allegro u sprzedawcy OdiDodi do Ciebie dotrze.
Systemy spedycyjne kurierów takich jak DPD, DHL, czy UPS są na tyle sprawne, że paczka wysłana z OdiDodi (magazyn w centralnej Polsce) już na drugi dzień jest u kupującego. Dla Poczty Polskiej i Inpostu też nie jest źle. Z dostawami na następny dzień lepiej radzi sobie Inpost, jednak Poczta też znacznie poprawiła się w tym zakresie w ostatnim roku.
W koszyku dostaw w systemie Allegro możemy mieć jeszcze Paczkę w Ruchu, czyli dostawy do popularnych kiosków z gazetami firmy Ruch. Jest to aktualnie najtańszy sposób zamówienia przesyłki na Allegro, ale i on może zająć firmie spedycyjnej nawet 4 dni robocze. Warto jednak mieć na uwadze ten rodzaj przesyłki ze względu na niską cenę za wykonaną usługę oraz wysoki poziom świadczonych usług.
2. Czy mogę ponownie zapłacić za zakupy, kiedy zamknąłem/łam kartę banku, a płatność nie została dokończona?
Kiedy karta banku zostanie zamknięta, a płatność nie zostanie dokończona, status przesyłki jest widoczny jako „płatność w toku”.
Możesz dokończyć płatność w następujący sposób:
-
Wejdź w zakładkę → MOJE ZAKUPY, a następnie w zakładkę → W toku.
-
Wybierz zamówienie z niedokończoną płatnością.
-
Naciśnij → ANULUJ PŁATNOŚĆ.
-
Uzupełnij od nowa dane do wysyłki, wybierz ponownie sposób dostawy i rodzaj płatności.
-
Dokonaj płatności na stronie wybranego banku.
3. Czy mogę dodać coś do zamówienia po opłaceniu go?
Po opłaceniu paczki w serwisie Allegro nie ma możliwości dodania przedmiotu do swojego zamówienia.
4. Czy mogę dopłacić do zamówienia na Allegro?
W serwisie Allegro jest opcja dopłacenia do zamówienia, jednak maksymalna kwota dopłaty to 30 zł.
Dopłatę możesz wykonać w następujący sposób:
-
Wejdź w zakładkę → MOJE ZAKUPY i znajdź zamówienie, do którego chcesz zrobić dopłatę allegro.
-
Kliknij → ROZWIŃ SZCZEGÓŁY ZAKUPU
-
Pod nagłówkiem KWOTA PŁATNOŚCI kliknij opcję → DOPŁAĆ
5. Czy dostanę list przewozowy?
Tak, list przewozowy jest przesłany do Ciebie w wiadomości na Twoją skrzynkę pocztową.
Możesz też sprawdzić numer listu na swoim koncie w serwisie Allegro:
-
Wejdź w zakładkę → ALLEGRO MOJE ZAKUPY i wybierz z listy swoje zamówienie.
-
Na górze strony pod suwakiem z aktualnym statusem Twojej przesyłki znajduje się nagłówek PRZEWOŹNIK I NUMER PRZESYŁKI, tam znajdziesz potrzebny do śledzenia numer.
-
Sprawdź, na jakim etapie jest Twoje zamówienie, wpisując numer przesyłki na stronie przewoźnika lub w aplikacji Allegro.
6. Jak się z nami skontaktować na Allegro?
Jeśli złożyłeś zamówienie na Allegro, najwygodniejszą opcją będzie zadanie pytania do sprzedającego z poziomu Allegro.
-
Wejdź w zakładkę → MOJE ZAKUPY i odszukaj na liście zamówień to, do którego chcesz zadać pytanie.
-
Na samym dole strony kliknij → PYTANIE DO SPRZEDAJĄCEGO
-
Zadaj pytanie i kliknij → WYŚLIJ
7. Czy mogę otrzymać fakturę, robiąc zamówienie na Allegro?
Jest możliwość otrzymania faktury allegro na firmę lub na osobę prywatną.
Żeby otrzymać fakturę za konkretne zamówienie w serwisie Allegro:
- Po kliknięciu na ofercie → KUP TERAZ zostaniesz przekierowany do zakładki Dostawa i płatność.
- Zaznacz → „Chcę otrzymać fakturę.”
- Jeśli dane do faktury mają być inne niż dane odbiorcy przesyłki, kliknij → ZMIEŃ DANE, a następnie → DODAJ NOWE DANE.
- Wybierz rodzaj faktury allegro (firma lub osoba prywatna), wprowadź dane do faktury i zapisz.
-
Jeśli potrzebujesz fakturę na firmę, potrzebny będzie NIP.
-
Jeśli chcesz otrzymać fakturę na osobę prywatną, nie potrzebujesz NIP-u.