TAJNIACY - ściśle tajna gra słowna
Spis treści:
- TAJNIACY — dla kogo jest ta gra?
- Co jest w pudełku TAJNIAKÓW?
- Karty do gry w TAJNIAKÓW
- Zasady gry
- Rodzaje gry i dodatki do gry TAJNIACY
Gra TAJNIACY – komu się spodoba?
TAJNIACY to idealna gra do integracji, na wolny wieczór ze znajomymi, na domówkę, na niedzielny obiad :) Bez wątpienia przypadnie do gustu zarówno dzieciom, młodzieży, jak i dorosłym. Klasyczna wersja jest przeznaczona dla graczy od 14 roku życia, jednak REBEL stworzyło wersje dla młodszych graczy z bajkowym motywem i dla dorosłych bez cenzury.
Zawartość ściśle tajnego pudełka TAJNIAKÓW
W pudełku TAJNIAKÓW znajdziesz:
- 8 kart agentów w kolorze czerwonym,
- 8 kart agentów w kolorze niebieskim,
- 1 kartę podwójnego agenta,
- 7 kart niewinnych obserwatorów,
- 1 kartę zabójcy,
- 40 kart kluczy,
- 200 kart z 400 hasłami,
- instrukcję,
- podstawkę,
- klepsydrę.
Karty TAJNIACY
Karta Czerwonego Agenta karta Drużyny Czerwonej, którą przykrywany odgadnięte hasło |
|
Karta Niebieskiego Agenta karta drużyny niebieskiej, którą przykrywamy odgadnięte hasło |
|
Dwustronna Karta Podwójnego Agenta karta należy do tej drużyny, która rozpoczyna rozgrywkę, służy do przykrywania odgadniętego hasła |
|
Karta Niewinnego Agenta
karta, którą przykrywamy hasło, nienależące do żadnej Drużyny |
|
Karta Zabójcy karta służąca do przykrycia hasła oznaczonego jako „bomba”, wskazanie hasła – bomby kończy grę |
|
Karta Klucza
karta pokazująca hasła do odgadnięcia dla danej drużyny, kolor lampek na karcie klucza pokazuje, która z drużyn rozpoczyna grę. Ta karta jest tajna dla członków drużyny, tylko Szefowie mogą ją widzieć. |
Jak grać w TAJNIAKÓW? - zasady gry
-
Przygotowanie do gry
Przed rozpoczęciem rozgrywki rozkładamy na stole karty haseł w konfiguracji 5 na 5 (5 rzędów i 5 kolumn). Dzielimy się na dwie Drużyny i wybieramy Szefa dla każdej z nich. Rozdzielamy karty Agentów — jedna z drużyn dostaje czerwone, a druga niebieskie. Jeśli chcemy grać na czas, szykujemy również klepsydrę. Na końcu przygotowań Szefowie wspólnie losują jedną kartę Klucza.
Karta Klucza wybrana? Zwróćmy uwagę na te małe prostokąciki po bokach? Niebieskie oznaczają, że grę zaczyna Niebieska Drużyna, a czerwone prostokąciki wskazują na pierwszeństwo Czerwonej Drużyny. Drużyna, która zaczyna grę dostaje Kartę Podwójnego Agenta, ponieważ ma o jedno hasło więcej do wytypowania.
Gotowi? To zaczynajmy! :)
-
Początek gry – jak się gra w TAJNIAKÓW?
To nasza wylosowana karta klucza. Widzimy na niej ułożenie haseł dla Drużyny Czerwonej i Niebieskiej, mamy też beżowe kwadraty, które oznaczają "pudło" i czarny kwadracik, który pokazuje umiejscowienie karty Zabójcy, która kończy grę. Zaczyna Szef Drużyny Czerwonej (czerwone prostokąty na bokach karty Klucza).
Szef Drużyny Czerwonej patrzy na kartę Klucza i na karty z hasłami ułożone na stole. Jego zadaniem jest naprowadzenie swojej drużyny na hasła, oznaczone na czerwono na karcie Klucza. Jak to zrobić? Trzeba wymyślić hasło ogólne, które w jakiś sposób połączy ze sobą hasła na kartach. Można wymyślić kategorię, do której należą hasła, które chcemy ze sobą połączyć, może to być tytuł filmu, piosenka, cokolwiek, co przyjdzie nam do głowy. Na końcu mówimy, jaką liczbę słów należy ze sobą połączyć. Zobaczmy na przykładzie.
Szef Drużyny Czerwonej chce połączyć ze sobą np. dwa hasła: ŚLIMAK i SKORUPA. Może powiedzieć np tak: "MIĘCZAK 2", co oznacza, że jego drużyna musi znaleźć dwa hasła pasujące do kategorii MIĘCZAK, spośród haseł rozłożonych na stole. Jeśli już wytypuje hasła — zakrywa je czerwonymi kartami Agentów po kolei.
- Jeśli już pierwsze z nich się nie zgadza, to kolejka przechodzi na Drużynę Niebieską.
- Jeśli wytypowane hasło zgadza się z tym, co na karcie Klucza — Drużyna zakrywa hasło na stole czerwoną Kartą Agenta.
- Drużyna odgadła np. hasło ŚLIMAK, może teraz typować drugie hasło.
-
Przebieg gry
Czas na Szefa Drużyny Niebieskiej. Szef Drużyny Niebieskiej patrzy na kartę Klucza, potem na karty rozłożone na stole i zauważa np. hasła: OKO i USTA zaznaczone na niebiesko na karcie Klucza. Wymyśla hasło ogólne łączące te dwa wyrazy i mówi: "CZĘŚCI CIAŁA 2", co oznacza, że Drużyna Niebieska musi odgadnąć dwa hasła pasujące do kategorii CZĘŚCI CIAŁA. Jeśli je odgadnie — zakrywa kartami Niebieskich Agentów.
UWAGA!
- Można łączyć ze sobą dowolną liczbę haseł — dwa, trzy, ... , siedem, jeśli tylko mamy na to pomysł. Jeżeli go nie mamy, można też wymyślić hasło ogólne tylko do jednego hasła na stole.
- Warto pamiętać o hasłach, które drużyna miała odgadnąć wcześniej. Przy każdej kolejce, każda z drużyn ma prawo do odgadnięcia hasła z poprzedniej kolejki.
- Sprytni wygrywają! Można mieć na myśli połączenie dwóch haseł, ale dać Drużynie więcej szans na zgadnięcie haseł z poprzednich rund, mówiąc zamiast 2 np. 4. Wszystko zależy od poziomu zrozumienia w Drużynie. :)
- Czasem nie warto ryzykować i postawić na jedno hasło, które na pewno zostanie odgadnięte przez Drużynę.
- Trafienie hasła "pudła" powoduje utratę kolejki. Takie hasło przykrywany kartą Niewinnego Agenta.
- Trafienie hasła "bomby" powoduje zakończenie gry.
Która drużyna TAJNIAKÓW wygrywa?
Wygraną cieszyć się będzie ta drużyna, która jako pierwsza odgadnie wszystkie swoje hasła (jest ich 8 lub 9 zależnie od tego, kto zaczyna rozgrywkę). Jest jeszcze druga opcja – kiedy drużyna przeciwna wytypuje hasło, pod którym kryje się zabójca.
Jakie są rodzaje i dodatki do gry TAJNIACY?
-
Tajniacy DUET – wersja gry przeznaczona dla dwóch graczy przeniesie nas do zatłoczonego miasta i wyposaży w mapę misji – zupełnie nowy wariant gry,
-
Tajniacy BEZ CENZURY — wersja gry dla dorosłych — hasła w tej wersji są pikantne :)
-
Tajniacy OBRAZKI – zamiast słownych haseł mamy karty z obrazkami,
-
Tajniacy DISNEY – wersja gry, która najbardziej spodoba się dzieciom oraz fanom animowanych produkcji Disneya, karty są dwustronne, po jednej stronie znajdziemy kadry z bajek, a po drugiej hasła.
Zobacz także inne artykuły na blogu internetowego sklepu zabawkowego OdiDodi.pl: